Publiczna Szkoła Podstawowa im. Gabriela Narutowicza nr. 1 w Grójcu
Skrócony opis
Cześć!
Nazywam się Kuba, chodzę do klasy 8 w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 w Grójcu. Mam zapał do działania i chcę zrobić coś dobrego dla młodzieży na Mazowszu. Jestem zaangażowany w działania społeczne, organizuję akcje charytatywne i wydarzenia kulturalne, a teraz chciałbym działać na szerszą skalę. W Sejmiku chcę walczyć o lepsze możliwości dla młodych w edukacji, kulturze i sporcie, a także tworzyć przestrzeń do dialogu z samorządami. Głosując na mnie, wybierasz kogoś, kto realnie chce i potrafi działać. Razem możemy zmienić coś na lepsze!
Opis aktywności i doświadczenia
Moja dotychczasowa działalność społeczna koncentrowała się na zaangażowaniu na rzecz społeczności lokalnej oraz młodzieży w różnych inicjatywach. Byłem aktywny w organizacjach młodzieżowych i szkolnych, a także angażowałem się w projekty wspierające mieszkańców mojej miejscowości.
Organizacje, w których działałem:
Samorząd Szkolny – uczestniczyłem w planowaniu i realizacji szkolnych wydarzeń, takich jak akcje charytatywne, zbiórki i imprezy integracyjne.
Wolontariat lokalny – angażowałem się w pomoc organizacjom pozarządowym, które działały na rzecz osób starszych oraz potrzebujących w mojej społeczności.
Akcje sportowe- brałem udział w wydarzeniach i projektach sportowych w szkole i na terenie miasta: Pho3nix Active School, Aktywne Miasta, odLOTTOwa Jazda, zajęcia SKS,
Kluby sportowe- jestem zawodnikiem Uczniowskiego Klubu Sportowego Orion Grójec
Jednym z moich największych osiągnięć w działalności na rzecz szkoły było:
- zorganizowanie i koordynowanie wizyt sportowców, olimpijczyków w projekcie Pho3nix Kids
- promowanie szkoły w etapie wojewódzkim konkursu strażackiego pt.: "Ogólnopolski test wiedzy pożarniczej - Młodzież zapobiega pożarom"
Jednym z moich największych osiągnięć w działalności na rzecz społeczności lokalnej było:
-koordynowanie i udział w projekcie Erasmus+ Cities Going Green
Moim największym atutem, który pomógł w odniesieniu sukcesu, jest umiejętność pracy zespołowej i dobrego organizowania działań. Zawsze staram się angażować różnych ludzi i łączyć ich w działania, aby wspólnie osiągać większe rezultaty. Jestem również bardzo odpowiedzialny i zdeterminowany, co sprawia, że potrafię doprowadzić projekty do końca. Ważną rolę odgrywa też moja umiejętność komunikacji, dzięki czemu skutecznie nawiązałem współpracę z innymi uczniami, nauczycielami oraz przedstawicielami lokalnych instytucji.
Wizja na działalność w Młodzieżowym Sejmiku Województwa Mazowieckiego
Moja wizja działalności w Młodzieżowym Sejmiku Województwa Mazowieckiego opiera się na trzech kluczowych filarach: aktywne wsparcie młodzieży, rozwój regionu oraz budowanie przestrzeni do dialogu i współpracy między młodymi ludźmi a samorządami.
Dlaczego chcę zostać radnym Młodzieżowego Sejmiku Województwa Mazowieckiego?
Chciałbym zostać radnym, aby skutecznie reprezentować głos młodzieży z Mazowsza i dążyć do realizacji inicjatyw, które pozytywnie wpłyną na rozwój regionu i poprawę jakości życia młodych ludzi. Wierzę, że młodzież ma ogromny potencjał i powinna mieć większy wpływ na decyzje dotyczące edukacji, infrastruktury oraz lokalnych projektów. Moje dotychczasowe doświadczenie w pracy społecznej dało mi solidne podstawy do działania w takim gremium, a możliwość współpracy z innymi zaangażowanymi młodymi osobami jest dla mnie inspirująca i motywująca.
W jakiej komisji chciałbym działać?
Najbardziej interesuje mnie praca w Komisji Edukacji, Kultury i Sportu. Uważam, że edukacja oraz kultura są fundamentami rozwoju społeczności, a sport odgrywa kluczową rolę w promowaniu zdrowego stylu życia. Chciałbym angażować się w inicjatywy, które będą wspierać rozwój młodzieży w tych obszarach, np. poprzez organizację warsztatów edukacyjnych, wydarzeń kulturalnych oraz zwiększenie dostępności do obiektów sportowych.
Co chciałbym zrealizować podczas kadencji?
Podczas trwania kadencji chciałbym zainicjować kilka kluczowych projektów, w tym:
Programy mentoringowe i warsztaty dla młodzieży – umożliwiające rozwijanie umiejętności miękkich, takich jak przywództwo, przedsiębiorczość i zarządzanie projektami, które pomogą młodym ludziom lepiej przygotować się do wyzwań przyszłości.
Większe zaangażowanie młodzieży w lokalne decyzje – dążenie do utworzenia platform umożliwiających młodzieży aktywny udział w konsultacjach społecznych oraz współpracy z samorządami.
Promocja lokalnej kultury i talentów – organizowanie wydarzeń kulturalnych i sportowych, które promują twórczość młodych osób i integrują społeczność.
Czego chciałbym się nauczyć?
Podczas mojej działalności w Młodzieżowym Sejmiku chciałbym przede wszystkim nauczyć się skutecznego działania na poziomie samorządowym, lepszego rozumienia procesów legislacyjnych oraz zarządzania projektami społecznymi. Chciałbym również rozwijać umiejętności związane z negocjacjami i dialogiem społecznym, aby jeszcze efektywniej reprezentować interesy młodzieży.
Wierzę, że działalność w Sejmiku pozwoli mi na rozwój osobisty i przyczyni się do poprawy jakości życia młodych ludzi na Mazowszu.