Szkoła Podstawowa nr 6 im. Michała Elwiro Andriollego w Otwocku
Skrócony opis
W paru słowach o mnie: Jestem miły i kulturalny, bardzo lubię czytać i rysować, lubię też słuchać francuskiej muzyki, kreatywność to moja mocna strona, jestem otwarty na innych, lubię naturę, a w szczególności lubię patrzeć na bawiące się na wysokościach wiewiórki, które upodobały sobie nasze otwockie sosny, z przyjemnością bywam w kinie i teatrze
Ulubiona książka: Jesienna miłość Nicholasa Sparksa i Quo vadis Henryka Sienkiewicza
Ulubiony film: Asterix i Obelix
Moje propozycje: Chciałbym, aby w szkole oprócz nauki, były inne aktywności, takie jak np. różne spotkania autorskie, pogadanki z ciekawymi ludźmi, wyjazdy do kina, teatru, do filharmonii, wycieczki do ciekawych miejsc i fabryk np. do Wedla, wycieczki do telewizji, wycieczki i warsztaty tematyczne, lekcje muzealne, inne według potrzeb.
Moje pomysły: organizowanie wystaw i wernisaży (prac artystycznych, plastycznych, fotograficznych), tablica kulturalna z wydarzeniami
Moja wizja szkoły: pozyskiwanie środków finansowych na przestrzeń dla uczniów, strefy ciszy, stworzenie w szkołach stref chillout i zdrowych przekąsek dla wszystkich uczniów.
Opis aktywności i doświadczenia
Moje portfolio działalności społecznej jeszcze nie jest tak bogate ze względu na mój młody wiek jeszcze nic takiego nie udało mi się jeszcze zorganizować, natomiast wnikliwie obserwuję potrzeby ludzi. Z przyjemnością brałem udział w konkursie charytatywnym organizowanym przez SP 8 w Otwocku na rzecz Domowego Hospicjum Promyczek polegający na zrobieniu ozdoby świątecznej, która została wystawiona na sprzedaż by wspomóc hospicjum. Starałem się także brać udział w akcjach ogłaszanych przez moją szkołę np.: paczka dla uchodźców, zbiórka dla chorego chłopca, czy akcja dla powodzian. Umiem rozmawiać z ludźmi, słuchać i szukać rozwiązań, gdy pojawi się problem. Jestem również miły i uczynny. Moją mocną stroną jest także chęć niesienia pomocy, ponieważ to ja wysyłałem lekcje kolegom i koleżanką z klasy podczas, gdy inni pisali wiadomości typu: " Nie ma minie w domu." lub " Teraz nie mogę.". Dobrze wiem jak to jest trudno doprosić się w dzisiejszych czasach o lekcje dlatego też wysyłałem je nawet gdy nie byłem przysłowiowym dyżurnym. Kolejną moją mocną stroną jest porządek i chęć do pracy. Kiedy byłem w klasach 1-3 często zostawałem po lekcjach by wszystko posprzątać i dosunąć krzesła. Od kiedy już byłem w klasie 4 już rzadziej to praktykowałem ze względu na ilość godzin, lecz wciąż pozostał mi ten nawyk sprzątania. Mogę się także poszczycić tym, że 3 razy byłem dotychczas wybierany przez klasę na przewodniczącego i tylko raz byłem zastępcom. Jak widać jestem zaangażowany w życie klasy lecz także w rozwój osobisty, czego dowodem jest to, że biorę udział w licznych konkursach i miałem bardzo wysoką średnią ocen. W klasie 6 zdobyłem średnią 6.0 przy czym nie jestem i nie byłem zarozumiały, pyszny, ani nic z tych rzeczy, bo to jest wbrew moim wartościom.
Wizja na działalność w Młodzieżowym Sejmiku Województwa Mazowieckiego
Chcę zostać radnym Młodzieżowego Sejmiku Województwa Mazowieckiego, ponieważ chętnie zaangażuję się w sprawy bliskie mojemu sercu i pomogę przy rozwiązywaniu trudnych problemów. Bardzo chciałbym być członkiem 2 komisji stałej. Są to komisja kultury i edukacji, ponieważ uwielbiam wydarzenia kulturalne i wiem ile radości, szczęścia i urozmaicenia dają. Pragnę zachęcać młodzież do uczestniczenia w wydarzeniach kulturalnych, aby uwrażliwić innych. Podczas mojej kadencji w komisji kultury propagowałbym żywe spotkania z wartościowymi ludźmi oraz żeby było to dostępne dla młodzieży, która tego niewątpliwie potrzebuje w czasie kształcenia się. Jeśli chodzi o komisję edukacji chciałbym zrealizować podczas swojej kadencji różnego rodzaju projekty w tym większa ilość kółek naukowych, których w mojej szkole i nie tylko, nie ma. Stworzyłbym również komiksy o zagadnieniach edukacyjnych by lepiej uczniowie zapamiętywali,(bo rysownie jest moją pasją) i chciałbym ten projekt rozszerzyć i zachęcić innych. Jak również zachęcać do nauki innych i przede wszystkim chciałbym wprowadzić projekt dotyczący nauki słuchania i uważności, ponieważ jak byłem ostatnio w kościele to kazanie księdza bardzo mnie natchnęło i ,które brzmiało" Kto umie słuchać ten może mówić". Sądzę, że jest to potrzebne młodzieży by lepiej sobie radzili w życiu i potrafili wysłuchać innych i otaczającego nas świata.
W Młodzieżowym Sejmiku Województwa Mazowieckiego chciałbym się nauczyć: nowych umiejętności w kontaktach między ludzkich, realizacji projektów i reform, odwagi w wystąpieniach publicznych w przekazywaniu istotnych informacji i uwag.